KONFLIKTMÆGLING

Vend konflikten til en fordel

Der findes konflikter i næsten alle virksomheder, og uanset om konflikten er mellem medarbejdere, mellem ledere, mellem ledere og medarbejdere eller mellem afdelinger kan det hurtigt blive dyrt for virksomheden, hvis man ikke får konflikten løst.

Eksempler på konflikter, som de fleste kan nikke genkendende til:

  • uoverensstemmelser på det personlige plan
  • mobning
  • uoverensstemmelser på et fagligt plan
  • utilfredshed med forandringer i organisationen
  • snak i krogene
  • rivalisering
  • misundelse

Der er flere trin i en konflikt, men jo tidligere man spotter konflikten eller erkender problemet, jo lettere er den at løse.
De fleste konflikter løses heldigvis, men ofte ser man dog, at konflikter får lov til at vokse sig store og ligefrem får negativ indflydelse på kulturen i virksomheden.
 
Det kan nemt gå ud over både produktiviteten og kvaliteten.
Det kan gå ud over medarbejdernes trivsel og føre til flere sygedage.
Det kan føre til opsigelser og et dårligt renommé for virksomheden, der dermed får sværere ved at rekruttere nye medarbejdere.

Med andre ord: Det kan blive dyrt ikke at gøre noget ved konflikterne.

VI TILBYDER SOM UVILDIG, UDEFRAKOMMENDE, NEUTRAL PART AT HJÆLPE MED LØSNINGEN AF JERES KONFLIKT(ER)

Konfliktmægling

Konfliktmægling er en struktureret proces – en alternativ metode til at løse konflikter.
Konfliktmægleren er mødeleder og faciliterer en dialog mellem parterne, der sikrer forståelse af konflikten og fører til konstruktive løsningsforslag.
Målet med konfliktmægling er at finde en løsning, hvor alle er vindere, uanset hvor mange parter, der er involveret i konflikten.

Hvordan foregår det?

Vi arbejder efter en fastlagt og anerkendt model, men afhængig af problemets karakter og antallet af parter i konflikten kan omfanget og tidsforbruget variere.
Inden vi går i gang, afholder vi et møde med virksomheden / opdragsgiveren, hvor vi aftaler fremgangsmåde og køreplan.
Det betyder samtidig, at virksomheden kender prisen på forhånd.

Grundlæggende spilleregler

  • konfliktmægling er en struktureret proces, hvor de involverede parter på forhånd er informeret om, hvordan processen forløber
  • parternes deltagelse i processen er frivillig
  • konfliktmægleren faciliterer processen uden at tage stilling og uden at tage parti
  • konfliktmægleren træffer ingen afgørelse i sagen
  • konfliktmægleren har tavshedspligt
  • kun det, som parterne aftaler, videregives efter mødet

Skal vi hjælpe jer?

Hvis ovenstående lyder relevant, er i velkommen til at kontakte os for en uforpligtende drøftelse af, hvordan vi eventuelt kan hjælpe jer videre.

Kontakt os på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller et af følgende telefonnumre: 2325 1051 / 3026 2440.

Udskriv Email